Flag Counter

zondag 9 februari 2020

De pottenbakkerij (deel 3)


In de afgelopen maanden was ik natuurlijk al wat vaker met het project bezig geweest, dus ik had ook de nodige materialen, zoals broden klei, kwasten, water- en verfpotten gemaakt. In mijn voorraad vond ik het leuke aanrechtmeubel. Deze zal ik de komende periode nog verder op gaan knappen. 

Ik vond het inmiddels wel tijd worden om alle aanwezige materialen 
voor de pottenbakkerij samen te gaan brengen in het Old Ambachtshuus. 


Om meer te leren over het pottenbakken had ik me ingeschreven voor een cursus.
Op een mini draaitafeltje potten maken, een hele uitdaging zal je zeggen.


Maar gisteren verliep de middag vlotjes en na de nodige uitleg 
kon ik toch al mijn pottenbakkerij uitbreiden met maar liefst 6 potjes.


Voor de nieuwe potjes van gisteren en de potjes die nog gaan komen 
(ook geverfde potjes) ga ik nog nieuwe stellingkasten maken, 
dus het project in deze kamer wordt nog verder vervolgd.

++++++++++++++++++

Geen opmerkingen:

Een reactie posten