Flag Counter

woensdag 1 april 2015

Keuken

Toen ik zondag het huis ophaalde stond er ook een grote verhuisdoos naast, met spulletjes voor in het poppenhuis...... Ik had wel een foto voorbij zien komen, maar dat is toch anders als je, eenmaal thuis, heel nieuwsgierig de doos openmaakt en het ene meubelstuk na het andere eruit kan halen. Ook heel veel kleine spulletjes zaten er in, niet altijd even bruikbaar, maar zeker de moeite waard om even te laten liggen voor ooit.

Een van de meubelstukken is deze oude keukenblok. Ik mis een paar deurtjes, maar de scharniertjes zitten er nog wel aan. Daarnaast heeft het een gootsteen en de kraan ligt er ook nog los bij.


Een mooi stukje handwerk en inmiddels 35 jaar oud. Dit wil je eigenlijk niet pimpen, want dit is zo'n mooi antiek meubelstukje, kapot, maar dat vind ik juist ook wel weer charme geven aan het meubelstuk.

Waar ik het voor ga gebruiken vraag je je zeker af... Daar ben ik inmiddels uit. Deze keuken komt in de pottenbakkerij. Hier is een kraan nodig, al denk ik dat het een waterpomp gaat worden, en daarnaast is een keuken met allerlei opruimplekjes voor potjes kleurpoeder, voorraad klei etc. ook erg welkom. Naast dit meubel zullen een paar houten stellingkasten komen voor het baksel, een stenen bakoven en natuurlijk mag de pottenbakkerstafel niet missen. Vooral deze laatste meubel zal ik met veel plezier gaan maken. Iemand een werktekening toevallig?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten